به گزارش خبرگزاری ایرنا، تجزیه مواد با محلول‌های ساخت ایران ممکن شد.

تهران- ایرنا – تجزیه و تحلیل مواد تشکیل دهنده یک نمونه آزمایشگاهی و به دست آوردن گزارشی دقیق از جزئیات، نیازمند دانش فنی بالا و”مواد آزمایشی” است، حالا یک شرکت فناور داخلی با در اختیار گرفتن این دانش، موفق به تولید و تجاری سازی تجهیزات آزمایشگاهی تجزیه مواد با محلول های ساخت ایران شده است.

 

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در کنار وجود تجهیزات ابزارهای آزمایشگاهی دقیق، موادی که آزمایشگاهی‌ها به عنوان «آزمون ‎ کننده» می‌شناسند، باعث می‌شود تا آزمایش نتیجه دقیق‌تری دهد.

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی یک نوع از این مواد محلول آزمایشگاهی را با نام تجاری «تیترازول» تولید و روانه بازار تجاری کرده است.

افشین رجبی خرمی با بیان این‌که «محلول استاندارد آزمایشگاهی» این شرکت دانش‌بنیان کارکرد عیارسنجی دقیق آزمایشگاهی را دارد، افزود: تعیین عیار که در اصطلاح با عنوان تیتراسیون شناخته می‌شود، نیازمند محلول‌های با کیفیت و دقیقی است که محلول‌های حجم‌سنجی این کار را انجام می‌دهد. یکی از این محلول‌های مجاز، تیترازول است که با دقت و میزان مشخص، وظایف تیتراسیون را برعهده دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربرد این محلول در حوزه‌های گوناگون آزمایشگاهی اظهارکرد: این محلول برای تعیین عیار دقیق و میزان ترکیبات در آزمایشگاه‌های شیمی، پزشکی، مواد غذایی و محیط زیست به کار می‌رود.

وی با اشاره به این‌که محصول یادشده با کیفیتی مشابه نمونه خارجی و برخوردار از استانداردهای ملی و بین‌المللی عرضه می‌شود، گفت: با بومی کردن دانش فنی تولید این نوع فرآورده‌ها، ضمن این‌که گواهینامه آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان غذا و دارو و سازمان حفاظت محیط زیست را دریافت کردیم، طرح صنعتی این محصول نیز ثبت شده است و … .

برای مشاهده متن کامل خبر منتشر شده در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تولید و لزوم استفاده از تیترازول ها، روی  (ایرنا) کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *